Uncategorized

שיווק מזון יוצר תחושת בריאות שווא על פי מחקר חדש

wrysu

שיתוף הוא אכפת!

לַחֲלוֹק

צִיוּץ

לַחֲלוֹק

מחקר מחקר חדש מאוניברסיטת יוסטון חשף כי מילות מפתח הקשורות לבריאות, כמו “נוגדי חמצון”, “ללא גלוטן” ו”תבואה מלאה “, צרכני הרגיעה לחשוב על מוצרי מזון ארוזים המסומנים במילים אלה בריאים יותר מכפי שהם למעשה ו

Temple Northrop, פרופסור עוזר בבית הספר לתקשורת של ג’ק ג’יי ולנטי ב- UH הצהיר כי “תחושת בריאות שווא”, כמו גם כישלון בהבנת המידע המוצג בפאנלים עובדות תזונה על אוכל ארוז עשוי לתרום להשמנה מגיפה בארצות הברית.

“אמירת שרי 7-Up מכילה נוגדי חמצון זה מטעה. משווקי המזון מנצלים את רצונות הצרכנים כדי להיות בריאים על ידי שיווק מוצרים כזיינים כאשר הם למעשה לא ” תחושת הבריאות. ”

המחקר התבונן מקרוב כיצד הצרכנים מקשרים בין מונחים שיווקיים על אריזת מזון לבריאות טובה. החוקרים מצאו כי הצרכנים נוטים לצפות במוצרי מזון המסומנים עם נגיזות הקשורות לבריאות כבריאות יותר מאלו בלעדיהם. זה גם הראה כי לוחות עובדות התזונה המודפסים על אריזת מזון כנדרש על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני לא מעדיפים לסתור את השיווק של מילות המפתח.

“מילים כמו אורגני, נוגד חמצון, טבעי ונטול גלוטן מרמזות על תועלת בריאה כלשהי”, אמר נורת’ופ. “כשאנשים מפסיקים לחשוב על זה, אין שום דבר בריא בנוגדי דובדבן 7-up של נוגדי חמצון-זה בעיקר מלא בסירופ פרוקטוז גבוה או בסוכר. אבל שמו מעניק לך את הרמז הזה שיש תועלת בריאותית כלשהי למשהו שאינו בריא בכלל. ”

המחקר בוחן גם את הפסיכולוגיה “ההתחלה” העומדת מאחורי המילים כדי להסביר מדוע מילים מסוימות מניבות לצרכנים להקצות תועלת בריאותית למוצר מזון עם מרכיבים לא בריאים.

“לדוגמה, אם הייתי נותן לך את המילה ‘רופא’, לא רק ‘רופא’ יהיה נגיש בראש שלך – עכשיו כל הדברים האחרים האלה היו נגישים בראש שלך – ‘אחות’, ‘סטטוסקופ’ וכו ‘,” נורת’ופ אמר. “מה קורה כאשר המילים הללו נעשות נגישות, הן נוטות להשפיע או להטות את מסגרת הנפש שלך ואיך אתה מעריך משהו.”

לאחר מכן ניתן להשיג מושג מופעל זה להשפיע על מחשבות והתנהגויות מאוחרות יותר, בדרך כלל ללא מודעות מפורשת להשפעה זו-מה שמכונה אפקט ההתחלה, אמר נורת’ופ.

Northup פיתח ניסוי תוך שימוש בתורת ההתחלה כדי לאסוף מחקר כמותי על האופן בו משווקי המזון משפיעים על הצרכנים באמצעות כלים חזותיים/שמע (למד יותר באתר www.gseav.com/services/video-walls/). הוא פיתח סקר מקוון שהראה באופן אקראי תמונות של מוצרי מזון שכללו מילים שיווקיות בפועל, כמו אורגני, או תמונת פוטושופ שהסירו עקבות של מילים אלה, ובכך יצר שתי תמונות שונות מאותו מוצר. בסך הכל 318 משתתפי המחקר לקחו את הסקר לדרג עד כמה “בריא” כל מוצר היה.

המוצרים עם מילות ההדק בתוויות שלהם שניתחו במחקר היו: חטיפי פרי הארנב של אנני (אורגני), רוטב תפוחים (אורגני), השף בויארדי בירארוני (דגנים מלאים) שף בויארדי לזניה (תבואה מלאה), צ’ריוס שוקולד (לב בריא), Cherry 7-Up (נוגד חמצון), חמאת בוטנים של Smuckers (כולם טבעיים) וטוסטיטוס (כולם טבעיים).

Northup נמצא כאשר הוצגו המשתתפים בחזית אריזות המזון שכללה אחת מאותן מילות ההדק, הם היו מדרגים את הפריטים כבריאים יותר.

“לקחתי תווית של נוגד חמצון של שרי 7-למעלה ופוטושופ אותה בלי המילה ‘נוגד חמצון’ ורק המילים, ‘דובדבן 7-אפ’. ואז שאלתי אנשים דרך הסקר המקוון איזה הם חשבו שהם בריאים יותר,” אמר נורת’ופ ו “בכל פעם שמשתתף ראה את אחת המילים המפעילות על תווית, הם היו מזהים אותה בריאה יותר מהתמונה האחרת ללא המילה. ”

לאחר השלמת הערכות המוצר, משתתפי המחקר סקרו אז את לוחות עובדות התזונה על מגוון מוצרים. תוויות אלה יוצגו שתיים בכל פעם כך שהמשתתפים יוכלו לבחור באפשרות האוכל או השתייה הבריאים יותר.

“משווקי המזון אומרים שיש תוויות תזונה, כך שאנשים יכולים לגלות מה בריא ומה לא,” אמר. “ממצאים ממחקר זה מצביעים על כך שאנשים אינם טובים במיוחד בקריאת תוויות תזונה אפילו במצבים שבהם הם בוחרים בין סלמוn וספאם. כ -20 אחוזים בחרו דואר זבל כאופציה הבריאה יותר על סלמון, “אמר נורת’ופ.

מחקר זה מאשר רק את מה שכבר הכרתי. צרכנים צריכים להיות מחונכים טוב יותר כיצד לקרוא תוויות מזון במקום ליפול לטקטיקות שיווק כוזבות. באורח החיים המהיר של משפחות אמריקאיות כל כך קשה לשכנע את הצרכנים להאט במכולת. אנחנו רק רוצים להיכנס, למלא את העגלות שלנו ולצאת. אין זה מפתיע שכל כך הרבה מאיתנו נופלים על גימיקים על אריזת אוכל.

אנו זקוקים לדיאלוג פתוח על ההשפעות של אופן שיווק האוכל לצרכנים כדי שנוכל להמציא פיתרון כלשהו (מקור: Marketing32.com).

*מקור: http://www.uh.edu/news-events/stories/2014/june/061314foodmarketingstudy

השתקפות בסוף השבוע

על המייסד שלנו

קסיה טלברט היא בלוגרית עסוקה, ואם לחמישה ילדים, המתגוררת בספוקיין, וושינגטון. עם B.A. בהיסטוריה ובחוק ותשוקה לכתיבה ונשארת בריאה, היא הקימה את מגזין האמהות הבריא בשנת 2007. מגזין האמהות הבריא מדורג כיום בבלוג הבריאות המוביל לאמהות. גב ‘טלברט מאמינה שאם אמהות מחונכות היטב בנושאי בריאות וכיצד להישאר בריאים, הן יכולות להעביר את המידע הזה לילדיהן ולהפוך את סטטיסטיקות ההשמנה בילדות בארה”ב.

גב ‘טלברט מנהלת את הרשת החברתית האמהות הבריאה, היא המייסדת של Media Media Healthy, וגם בלוגים בגן החיות של טלברט.
אם אהבת את המאמר הזה אתה עשוי ליהנות מהסיפורים האלה.

טעינה…

var MarketGiddate = תאריך חדש (); document.write (”);

http://www.feedcat.net/js2/button.js?pub=856436&bmode=s125x16&ilng=en&section=

var addthis_config = {“data_track_addressbar”: true}; // s7.addthis.com/js/300/addthis_widget.js#pubid=ra-52a8a807f5744444

קישור לפוסט זה: אוכל שיווק יוצר תחושת בריאות שווא על פי מחקר חדש

0/5

(0 ביקורות)

שיתוף הוא אכפתיות!

לַחֲלוֹק

צִיוּץ

לַחֲלוֹק

Leave A Comment